16 בנוב׳ 2010

שכירי החרב החדשים

(מתוך האתר של משרד הייעוץ התקשורתי EDK)

שכירי החרב החדשים
התקשורת היא שדה הקרב המודרני. אפילו מלחמות אמיתיות בנוסח של פעם (עם דם ופצועים וכו') מתנהלות ומוכרעות במידה רבה בתקשורת.
כמו בשדות קרב לאורך ההיסטוריה, יש את בעלי האידאלים והאינטרסים משני הצדדים. בראי הזמן, מעטות הן המלחמות שניתן יהיה לומר בנחרצות מי היו ה"רעים" ומי ה"טובים".
יחד עם זאת, לאורך ההיסטוריה יש סוג צבא אחד שתמיד נכנס לקטגוריה של "הרעים": שכירי חרב. חבורות של בריונים מפוקפקים וחסרי מוסר שפרנסתם ולעתים קרובות גם תאוותם במלחמה ושכל אחד מהם אחראי על נזק אדיר לציבור ולסביבה אשר מכילים אותו.
כיום, בעידן שבו שדה הקרב הוא תקשורתי, שכירי החרב הם אנשי משרד. הם האנשים שיחברו למרבה במחיר וילחמו עבורו בשדה הקרב: יכפישו את יריביו, יקדמו את מטרותיו בדרכים עקלקלות ויסחפו אחריהם את ההמון המוסת.
מנהיג בולט של חבורת שכירי חרב "משרדית" שכזו הוא משה קלוגהפט.
למשה קלוגהפט יש משרד ייעוץ תקשורתי בשם EDK, ויש לו ברזומה קמפיינים מאוד מצליחים, שהפופוליזם הנוטף מהם מחלחל עמוק אל ההמון. חלקם מודגשים במסגרת הסגולה פה:
(מתוך האתר של משרד הייעוץ התקשורתי EDK)
לאחרונה, שימש משה קלוגהפט כדובר קמפיין הגז הערבי המפורסם, שתייג ארגוני סביבה, פעילים חברתיים ופוליטיקאים כאנטי-ציונים הרוצים בהשמדת מדינת ישראל. אל מול דרישת ה"שמאלנים" להעלאת חלקו של הציבור הישראלי ברווחים העתידים, הטמונים בגז הטבעי שנתגלה בשטח ישראל (על חשבון בעלי ההון המושקעים בקידוחים), גרס הקמפיין של משה קלוגהפט שהפגיעה בבעלי ההון תוביל לכך שלקוחותיו יסתלקו מפה ויותירו את עם ישראל לחסדי הערבים והגז שברשותם. מתוחכם לא?  
אם נסתכל שוב בתמונה המופיעה מעלה, הלקוחה ישירות מאתר EDK, נוכל גם לראות את "קורות החיים" של משה קלוגהפט ושותפו שמוליק ויליאן. הם ממש חזקים ב"מגרש הפוליטי" ועבדו צמוד עם חברי כנסת ממפלגת "קדימה", וגם עם פנינה רוזנבלום. בעלי משרד EDK, כיאה לשכירי חרב מודרניים אמיתיים, משכירים את שירותיהם (יצירת "באזז", מחשבה מקורית ובועטת) לכל המרבה במחיר - בעלי הון, חברי כנסת הידועים כפופוליסטיים - אפילו תמורת מהלך חברתי קלאסי, שיביא תועלת וצדק להם ולצאצאיהם. כשהתקשורת התדפקה על דלתם ושאלה שאלות, הם ענו: "אני לא מגיב לגבי אופי הקמפיין".
 
ווסאבי תומך במאבק הציבורי, בראשות מיכאל מלכיאור, להעלאת תמלוגי המדינה מרווחי הגז העתידיים, והפקדתם בקרן המיועדת לחינוך והעצמה חברתית. לפני כשבועיים פורסם בבלוג, במקביל לעשרות בלוגים אחרים, פוסט-מכתב של הפעיל הסביבתי איתמר כהן, הפונה אל ראש ועדת הכלכלה בכנסת, אופיר אקוניס, בשאלות תקיפות בנושא.
החלטות הביניים של ועדת ששינסקי לבחינת תמלוגי הגז, שפורסמו השבוע, המליצו חד משמעית להעלות את חלקו של הציבור ברווחים הנובעים מאוצרות הטבע שברשותו. בעלי ההון, מקורביהם ושכיריהם כבר מפשילים שרוולים לקראת מאבק מכוער מול הציבור ונציגיו.

להצטרפות מיידית למאבק - פורום פעולה אזרחית.


ווסאבי קורא לקוראיו: אל תפקירו את שדה הקרב לשכירי חרב מקצוענים וחסרי עקרונות. צאו להלחם - גם חבורה מאומנת של שכירי חרב חמושים לא יכולה לעמוד בפני המון זועם.

* תודה לקוף החמוד על התוספות והעריכה ולעו"ד רצון על ההערות.

4 תגובות:

  1. וואסאבי יקרים,
    אתם עושים לנו המון המון נחת לאחרונה!!!

    השבמחק
  2. חבר'ה, אני מניח שלא פרסמו את הפוסט הזה בתקשורת. הזהרו מדיבה של ההחבר קלוגהאפט והעיקר המשיכו כך.

    השבמחק
  3. חבר'ה, אני מניח שלא פרסמו את הפוסט הזה בתקשורת. הזהרו מדיבה של ההחבר קלוגהאפט והעיקר המשיכו כך.

    השבמחק
  4. תגיד את האמת. רק פעילותם נגד "הקרן לישראל חדשה" (עוכרי ישראל בגירסה נתמכת CIA) מפריעה לך!

    השבמחק